TORSK PÅ TALLRIK

Regnet smattrade mot rutan, utanför hörde man slammer, buller och bankande. God Morgon Sofia, klockan är halv 7. Det sägs att man skall ta dagen som den kommer och det gjorde jag. Fy fan. Sägs också att man skalla vända andra kinden till, det gjorde jag med, in mot väggen drog täcket över huvudet, struntade fullständigt att jag skall vara i skolan 07.50 gosade ner mig och somnade om. Vaknade tvärt av burrande mobilljud, fick lite små ångest över att ha skippat första lektionen, men de var lätt värt att få sova lite extra. Pallrade mig upp ur sängen och begav mig. Väl framme i skolan, får jag en positiv överraskning; Peter är sjuk, vilket innebär, ingen textkommnikation, vilket innebär: HALLEJULIJA MOMENT DELUXE 3000 TURBO - DAGEN ÄR RÄDDAD! (ungefär).

Min lärare Peter är en sådan människa man skulle kunna döda med gott samvete och ett stort jävla leende på läpparna, han är verkligen Nr 1 på min "dessa-vill-jag-köra-över-lista". Inte nog med att han ser ut som en apa med Harry Potter-glasögon, hans långsamma och sövande röst gör att man kreverar av irritation. Så fort människan är inom mitt blickfång, känner jag den här vågen utav frustration skölja över mig! Därför, har jag kommit på denna brillianta plan; På morgonen när han kommer cyklandes (ja han cyklar eller "hojar" som han själv uttrycker det, från Göteborg till Kungälv, varje morgon) till skolan och är på väg över övergångstället vid korsningen utanför skolan, skall jag stå där med en bil, redo att trampa gasen i botten, och med ett skrikande däck köra över honom, jämna hans apliknande ansikte med marken.
Detta kanske tycks vara elakt, men att säga att Peter är irriterande, är nästan att vara elak mot ordet irritation.

Eftersom att jag aldrig kan bestämma mig, villken färg mitt hår skall vara, har ja bestämmt att jag skall bleka de blont. Lättare sagt än gjort och nu sitter man här med morotsfärgat hår, helt ner dränkt och frusen av ösregnet.
Men det kunde ju ha vart värrre, tur för mig att jag har lagt till Kyrkansjournummer på mobilen.
"Hur mår du? Vill du tala med någon hur du har det?
Ring 031-800 650.
Kyrkans Jourtjänst"


image2

Nej, nu skall jag gå och bajsa!

//S

Kommentarer
Postat av: Virre

muhahahahah. ^^

2008-03-01 @ 16:08:15
URL: http://virresnirre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0