i DON'T CARE, i'M iN MY ROOM SNiFFING GLUE

Den senaste tiden har varit hektisk, då skolan nästan tagit upp all ledig tid och förpestat det vackra trevliga vädret genom att fängsla mig innanför dess höga betongväggar. Nu återstår det dock inte mycket av misären.
Endast ett ämne gör att mitt liv pendlar mellan misär och total lycka. Naturkunskap. Misär deluxe.
Dessutom har någon stulit värmen och ersatt den med kyla. Hemskt. Nu när misären äntligen börjar lätta kan väl även vädret göra det! Inga tunga orosmoln tack!
Helgen är redan väl planerad in i minsta detalj, eller hur väl man nu kan planera något som innehåller alkohol.
På fredag bär det av till metropolen Tega för klassfest. Hur detta slutar, är det dock ingen som vet.
Lördag, blir det High Hats på henkan något som varit planerat sedan urminnes tider! Dock, något som förstör denna dunder roliga helg, är att jag infröskaffat mig ett jobb, det är visserligen bra, dock inte att ja ska jobba hela Söndagen, villket innebär, HYFFSAD LÖRDAG. Hur skall man kunna hålla sig hyffsad till låten pissdrunk? Fy.
Får hoppas på en mildbakfylla och att ja kommer hem ordentligt och med alla delar i behåll!

De senaste veckorna har jag även hunnit med att besöka två teatrar, den ena var Hamlet.
Ja, att alla skall envisas med att dra upp Shakespears Hamlet, i olika tappningar, versioner och föreställningar och inte en enda har lyckats med det omöjliga, att få hamlet underhållande!
Denna vesion av hamlet var dock något utav det värsta och mest vedervärrdiga mina stackars ögon någonsin skådat! Uppsättningen bestod av en endaste person! Som likt ett turboskitzo spelade alla roler, me olika hållning och olika röster på vför varje karaktär. Det var verkligen oerhört kul att se en snubbe stå å prata oavbrutet med diverse olika påhittade röster i nästintill 2 timmar. Hoppas ni förstod irronin i det hela. Att kalla det vedervärdigt är att vara elak mot ordet vedervärdigt. Det var verkligen super B.
Teater nummer 2 ägde rum i skolans aula Hair.nu. Ännu ett tapper försök att göra en schysst teateruppsättning av Hair. Inte heller den teatern får några stående ovationer från min sida.
Teater borde förbjudas, brännas - förintas!

Jag hittade även nya husdjur, närmre bestämt 2 kg dammråttor (minst) i min dator. Efter ca 2 månaders krånglande, med avstängning och misär, har jag nu, äntligen fått tummen ur arslet och lyckats skruva upp skiten, damsuga och göra rent. Ingen vackersyn, men utan damm i fläckten slipper den iaf att låta som en traktor.
Bra gjort.

I helgen lyckades jag med en del äventyr. Efter ett okänt antal HB-drinkar var jag lagom rund udner fötterna, och på något vis ändrade jag min SMS signal till en mansröst som skirker, Deutschland, Sieg Heil! I bakrunden hörs hyllnignar och fotsteg. Detta oskyldiga hyss uppskattades inte av de två unga herrarna som väntade på bussen med mig. Väl inne i stan, blev det bra vildare, mellan avenyn och heden, hände det något underligt.
Någon visslar på mig, jag vänder mig hastigt om och ser att det är ett gäng killar. Jag blänger surt avfyrar en spydig kommentar och går snabbt iväg igen. Det som jag inte räknat med är att två av dessa killar i samma ögonblick som jag vänder mig om, skall springa fram och lyfta upp mig och senare bära iväg mig flera meter! Mitt hjärta dunkande i turbofart av frustration och ilska, lyckades slå mig loss och skyndade med raska steg därifrån. Villka hyss! Det som hände sen är en enda dimma. Lördagen blev dock lugn, med superbt chokladpudding och vindruve- ätande!

Nej, om man skulle ta och hoppa i bingen och drömma hemska drömmar om skolan. Tur att det bara är ca. 2 veckor kvar som resterar av min gymnasie tid. Superbt är ordet!
Sen blir det ut i friheten, eller?
Ut bland jobb misär..etc. Kul.
Nej fy ja ska nog ligga hemma och paratisera på mina päron resten av mitt liv.
Bli fet och dö är mina enda ambitioner här i livet. Känns bra.
Skjut mig.

Farväl

//S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0