BECAUSE THE NiGHT BELONGS TO LOVERS

I måndags var det födelsedags firerier, jag hade värdens bästa plan och det blev världens bästa kväll.
I min och Fias magar slank det ner 75cl JB, 1 flarra rött och mängder med frangelico. Det var som upplagt för misär.
Åke in till stan, väl där upptäcker jag att min plånbok är hemma, jag prioterade tydligen kajalpennan före pengar.
Det är smart.
Hursomhelst trillade vi in på DD runt tolvtiden. Väl där möts jag av en fet mc-knutte m.fl. samt mina vänner som sjunger för mig. Jag tackar för sången och går med bestämda steg mot baren. ÖL.

Senare underkvällen visade de sig, att ingen hade en aning om vem mc-knutten eller hans vänner var, jag presenterade även Fia för en tjej, ja aldrig tidigare sett. Det hela är en aning diffust.

Senare var det till att slänga sig in i en taxi, och senare hoppa i badkaret. Det vankades badkarsfest.
Slutsatsen jag kan dra av det är, "finns det hjärterum finns det stjärterum" -inte stämmer när man försöker få ner 4 st personer i ett litet badkar, röka i badkar ger brännmärken. Och man vaknar med träningsvärk.
Svart bälte i karatefylla. Sprit i mängder och bakfylla of death, doom and destruction.

Dagens låt är absolut
Because the night - Patti Smith

Sofia är inte bara min bästa vän, utan den bästa vännen man kan ha.

//S




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0