YOU'RE GONNA MiSS ME

fyra ord, säger allt om denna dag, "HEJDÅ NU DÖR JAG".

Kikade igenom barndomskort, allt från när ja trillade ner i toaletten i min fina rosa pjamas till när min syster kletade in sig i bajs och bilder där jag var heöt nykläckt, liten, rosa och hade en bebis mage. Fick mig att bli lite nostalgisk, minns när leken "gömma nyckeln" hade sina guldår hemma i vårt hus, jag gömde dock nyckeln i diskmaskinen, den åkte helt enkelt ned där och gick inte att få upp, förens långt senare när diskmaskinen sedan byttes. Särskillt smart var man då inte. Mina minnen vandrade vidare till när jag och V skulle kika på Dr Snuggles, som förövrigt är en helt fantastisk film, det låg till som så att själva fodralet var mycket större än ett vanligt fodral och min kära vän V undrade hur man skulle få in den i videon då. Jag minns att jag bara stirrade på henne, tittade på henne som om hon skämtade, men icke. Givetvis var det bara fodralet som var en aning hägre än vanligt VHS kassetten var ju lika stor som vanligt. Och när jag ändå tänker på det, var det V som la mackor i videon?  Hon och hennes mor har särskillda användnigsätt till videosar tydligen.
Sen stannade mina minnen, jag minns så väl varje gång någon frågade mig hur gammal jag var, och hur oerhört viktigt det var att påpeka den exakta åldern
- Jag är 7 och ett halvt.
Sade man oftast stolt.
Kan inte låta bli att skratta, det hade låtis så fruktansvärt löjligt om man fortsatt så i senare ålder.  Kan bara tänka mig ett å annat roligt senario.

Ex. På arbetsintervju

- Ja, och du var 23 år?
- Jo, 23 och ½ faktiskt..









Ciao

//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0